Ο Ιατρός σας προτείνει... / Το σωστό διαιτολόγιο για την γονιμότητα σας;
Medium_ygieinh_diatrofh-780383_1_

Όλο και περισσότερες επιστημονικές μελέτες τα τελευταία χρόνια υποστηρίζουν ότι η διατροφή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της γυναικείας γονιμότητας, κυρίως μέσω της προστασίας των μιτοχονδρίων τα οποία συμμετέχουν στην ωρίμανση των ωοκυττάρων καθώς και στην λειτουργία των ωοθυλακίων.

Πληθώρα επιστημονικών μελετών έχουν δείξει ότι, θρεπτικά συστατικά όπως τα αντιοξειδωτικά και τα ιχνοστοιχεία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για υπογονιμότητα κυρίως μέσω προστασίας του οργανισμού απο το οξειδωτικό στρες.

 

Αντιοξειδωτικά και ιχνοστοιχεία:
Βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, λαχανικά όπως η πράσινη πιπεριά, το λάχανο, το σπανάκι),
Βιταμίνη Ε (φυτικά έλαια, ξηροί καρποί, σπόροι και όσπρια),'Προανθοκυανιδίνες ( φλαβονοειδή) (μήλα, σταφύλια, διάφορα μούρα όπως blackberry, raspberry, blueberry, cranberry και η μαύρη σοκολάτα),
Συνένζυμο Q10 ή αλλίως ουβικινόνη, η οποία δρα ως αντιοξειδωτικό και βρίσκεται σε μικρές ποσότητες σε κάποιες τροφές, αλλά συντίθεται και σε πολλούς ιστούς του σώματος (σόγια, λιπαρά ψάρια, δημητριακά ολικής άλεσης, κοτόπουλο, ξηροί καρποί, φυλλώδη λαχανικά, σουσάμι, έλαια),
Ψευδάργυρος και σελήνιο (θαλασσινά και τρόφιμα ολικής αλέσεως είναι καλές πηγές ψευδαργύρου, ενώ οι ξηροί καρποί οι γαρίδες, η γλώσσα και το ψωμί ολικής αλέσεως είναι καλές πηγές σεληνίου),
Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Τα οποία φαίνεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας των ωοκυτταρίων σε γυναίκες με προχωρημένη ηλικία (πηγές: λιπαρά ψάρια, θαλασσινά, αμύγδαλα, καρύδια, καθώς και σε μερικά φυτικά έλαια, όπως έλαια από λιναρόσπορο, ξηρούς καρπούς, και ελαιοκράμβη).

Αντιοξειδωτικά και ιχνοστοιχεία:Βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, λαχανικά όπως η πράσινη πιπεριά, το λάχανο, το σπανάκι),Βιταμίνη Ε (φυτικά έλαια, ξηροί καρποί, σπόροι και όσπρια),'Προανθοκυανιδίνες ( φλαβονοειδή) (μήλα, σταφύλια, διάφορα μούρα όπως blackberry, raspberry, blueberry, cranberry και η μαύρη σοκολάτα),Συνένζυμο Q10 ή αλλίως ουβικινόνη, η οποία δρα ως αντιοξειδωτικό και βρίσκεται σε μικρές ποσότητες σε κάποιες τροφές, αλλά συντίθεται και σε πολλούς ιστούς του σώματος (σόγια, λιπαρά ψάρια, δημητριακά ολικής άλεσης, κοτόπουλο, ξηροί καρποί, φυλλώδη λαχανικά, σουσάμι, έλαια),Ψευδάργυρος και σελήνιο (θαλασσινά και τρόφιμα ολικής αλέσεως είναι καλές πηγές ψευδαργύρου, ενώ οι ξηροί καρποί οι γαρίδες, η γλώσσα και το ψωμί ολικής αλέσεως είναι καλές πηγές σεληνίου).

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Τα οποία φαίνεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας των ωοκυτταρίων σε γυναίκες με προχωρημένη ηλικία (πηγές: λιπαρά ψάρια, θαλασσινά, αμύγδαλα, καρύδια, καθώς και σε μερικά φυτικά έλαια, όπως έλαια από λιναρόσπορο, ξηρούς καρπούς, και ελαιοκράμβη).

Οι γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες συνιστάται να ακολουθούν διατροφή βασισμένη στις γενικές συστάσεις υγιεινής διατροφής όπως:

Αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών (5 μερίδες την ημέρα)

Κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης

Αποφυγή κατανάλωσης ζάχαρης και γλυκών

Κατανάλωση κόκκινου κρέατος 1 φορά κάθε 10-15 ημέρες

Αποφυγή κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών οξέων (κόκκινο κρέας, λίπη, τηγανητά κ.τ.λ)

Διακοπή του καπνίσματος

Περιορισμός του αλκοόλ σε ένα ποτό την εβδομάδα

Μετρίαση της κατανάλωσης καφέ

Αυξημένη κατανάλωση ψαριών

Σε περίπτωση παχυσαρκίας, σταδιακή απώλεια βάρους

Αποβολή του στρες (ψυχαγωγία, κοινωνικές εκδηλώσεις, άσκηση)

 

Faq-questions-bottom
Generationy-logo